1. אני יזם תותח ומלא רעיונות מנצחים. לנהל עסק זה כבר החלק הפשוט.
באמת חושבים כך? גם תינוק אפשר ליצור בכמה דקות, אך לגדל ילד, לכלכל אותו ולחנך אותו כהלכה, זה כבר סיפור הרבה יותר מורכב.
2. יש לי 100,000 ש"ח שגייסתי. זה מספיק לכל השיפוצים והציוד ואולי אפילו ישאר לי קצת עודף.
או במלים אחרות .. אני שם כל שקל שגייסתי בהקמה, בשביל ההוצאות הבלתי צפויות כבר אגייס מחברים ומשפחה. ומה יהיה עד שהעסק יפתח? לא ישאר לך שקל על ה.. לפרסום ובטח שלא להתמודד עם הצרכים להון חוזר.
3. אני מכיר את העסק שלי הכי טוב, אז מי כבר יכול לעזור לי?
כנראה מישהו שראה כבר הרבה עסקים ויודע לזהות שהעסק שלך לא יוצא דופן כמו שנראה לך ואינטליגנטי מספיק כדי להבין מהר את הבעיות והפוטנציאל ולכוון אותך לדרך העסקית הנכונה.
4. את כל הדברים החכמים שצריך לעשות אני כבר יודע!
מצויין! אז אולי תספר לנו מהם?, כמה מהם כבר יישמת או לפחות עשית מהלך משמעותי כדי לקדם אותם?
5. כל היום אני מכבה שריפות, איך רוצים שאני גם אקדם ואשווק את המקום הזה?
אז קודם כל, מי שבעיקר צריך לרצות זה אתה וכדי שזה יקרה אתה צריך להבין שרוב השריפות נדלקות כי לא נבנה תהליך שימנע אותם. את זה אפשר לעשות בד"כ די בקלות, ואז באמת תוכל לקדם את המקום שלך.
6. אני לא צריך לפרסם. מי שרוצה אותי מגיע אלי. זה שרות שאי אפשר לשווק ולפרסם.
לא נכון! כל שרות אפשר וצריך לשווק. אולי באופן שקט, אולי פרסום אחד על אחד אך בסופו של דבר השווק הוא החמצן של כל עסק, ומה קורה לגוף שלא מקבל חמצן? אתה בטח יודע.
7. הלקוחות הם כפויי טובה ורק רוצים לנצל אותי ולא מעוניינים לשלם.
זהירות! אם אתה שונא את האינטראקציה עם הלקוחות אתה ממש בעייה. שרות הוא סם החיים של כל עסק ותחושה כמו שלך נובעת בד"כ מחוסר או תאום ציפיות לא נכון עם הלקוחות בכל הקשור להגדרת המוצר ללקוח טרם קנייתו, השרות הנלווה וכו. בכל מקרה, חשוב לדעת שבמקרה של גירושין בינך לבי הלקוח אתה תהיה המפסיד העיקרי ועל כן מומלץ בדחיפות ליצור מערכת יחסים שוויונית ומאוזנת יותר.
8. עכשיו אני עמוס בלקוחות ולא מוצא דקה לשבת בשקט ולסדר את העסק, אך כשאתפנה קצת - אעשה זאת.
הלו, שכחת? בפעם האחרונה שהיה שקט בגלל ירידה במספר הלקוחות טענת שאין כסף לעשות שינויים אבל ברגע שיכנסו קצת כסף ולקוחות בטוח תשב להתחיל שינוי..
9. היה לי רעיון מנצח ועכשיו כולם מעתיקים ממני.
מה לעשות, כנראה שהרעיון שלך לא מתאים לפטנט. הוא רעיון עסקי מצויין אבל לא מספיק לחיים עסקיים שלמים. עכשיו תתאפס על עצמך ותיצור עוד רעיונות כאלה, תתחדש כל הזמן ותציע ללקוחות שלך פתרונות חדשים ומקוריים. זכור, עדיף להיות זה שמעתיקים ממנו!
10. בחירה של יועצים לא נכונים.
אופס, זה כבר החלק שלנו. פה כבר יש לנו אינטרס ובכל זאת אנחנו ממליצים שתשים את הכסף שלך על מישהו שמבין עסקים באופן כללי, מבין את העסק שלך בפרט, יצירתי, ולא פחות חשוב יוצר כימיה טובה איתך. בעסק קטן יש מעט מאד מרווח לטעויות אז תחשוב לפני כל החלטה את המחשבה ההכרחית עבורך - מה יצא לך מזה?
באמת חושבים כך? גם תינוק אפשר ליצור בכמה דקות, אך לגדל ילד, לכלכל אותו ולחנך אותו כהלכה, זה כבר סיפור הרבה יותר מורכב.
2. יש לי 100,000 ש"ח שגייסתי. זה מספיק לכל השיפוצים והציוד ואולי אפילו ישאר לי קצת עודף.
או במלים אחרות .. אני שם כל שקל שגייסתי בהקמה, בשביל ההוצאות הבלתי צפויות כבר אגייס מחברים ומשפחה. ומה יהיה עד שהעסק יפתח? לא ישאר לך שקל על ה.. לפרסום ובטח שלא להתמודד עם הצרכים להון חוזר.
3. אני מכיר את העסק שלי הכי טוב, אז מי כבר יכול לעזור לי?
כנראה מישהו שראה כבר הרבה עסקים ויודע לזהות שהעסק שלך לא יוצא דופן כמו שנראה לך ואינטליגנטי מספיק כדי להבין מהר את הבעיות והפוטנציאל ולכוון אותך לדרך העסקית הנכונה.
4. את כל הדברים החכמים שצריך לעשות אני כבר יודע!
מצויין! אז אולי תספר לנו מהם?, כמה מהם כבר יישמת או לפחות עשית מהלך משמעותי כדי לקדם אותם?
5. כל היום אני מכבה שריפות, איך רוצים שאני גם אקדם ואשווק את המקום הזה?
אז קודם כל, מי שבעיקר צריך לרצות זה אתה וכדי שזה יקרה אתה צריך להבין שרוב השריפות נדלקות כי לא נבנה תהליך שימנע אותם. את זה אפשר לעשות בד"כ די בקלות, ואז באמת תוכל לקדם את המקום שלך.
6. אני לא צריך לפרסם. מי שרוצה אותי מגיע אלי. זה שרות שאי אפשר לשווק ולפרסם.
לא נכון! כל שרות אפשר וצריך לשווק. אולי באופן שקט, אולי פרסום אחד על אחד אך בסופו של דבר השווק הוא החמצן של כל עסק, ומה קורה לגוף שלא מקבל חמצן? אתה בטח יודע.
7. הלקוחות הם כפויי טובה ורק רוצים לנצל אותי ולא מעוניינים לשלם.
זהירות! אם אתה שונא את האינטראקציה עם הלקוחות אתה ממש בעייה. שרות הוא סם החיים של כל עסק ותחושה כמו שלך נובעת בד"כ מחוסר או תאום ציפיות לא נכון עם הלקוחות בכל הקשור להגדרת המוצר ללקוח טרם קנייתו, השרות הנלווה וכו. בכל מקרה, חשוב לדעת שבמקרה של גירושין בינך לבי הלקוח אתה תהיה המפסיד העיקרי ועל כן מומלץ בדחיפות ליצור מערכת יחסים שוויונית ומאוזנת יותר.
8. עכשיו אני עמוס בלקוחות ולא מוצא דקה לשבת בשקט ולסדר את העסק, אך כשאתפנה קצת - אעשה זאת.
הלו, שכחת? בפעם האחרונה שהיה שקט בגלל ירידה במספר הלקוחות טענת שאין כסף לעשות שינויים אבל ברגע שיכנסו קצת כסף ולקוחות בטוח תשב להתחיל שינוי..
9. היה לי רעיון מנצח ועכשיו כולם מעתיקים ממני.
מה לעשות, כנראה שהרעיון שלך לא מתאים לפטנט. הוא רעיון עסקי מצויין אבל לא מספיק לחיים עסקיים שלמים. עכשיו תתאפס על עצמך ותיצור עוד רעיונות כאלה, תתחדש כל הזמן ותציע ללקוחות שלך פתרונות חדשים ומקוריים. זכור, עדיף להיות זה שמעתיקים ממנו!
10. בחירה של יועצים לא נכונים.
אופס, זה כבר החלק שלנו. פה כבר יש לנו אינטרס ובכל זאת אנחנו ממליצים שתשים את הכסף שלך על מישהו שמבין עסקים באופן כללי, מבין את העסק שלך בפרט, יצירתי, ולא פחות חשוב יוצר כימיה טובה איתך. בעסק קטן יש מעט מאד מרווח לטעויות אז תחשוב לפני כל החלטה את המחשבה ההכרחית עבורך - מה יצא לך מזה?